Magnez

Magnez jest czwartym najbardziej obfitym minerałem w organizmie człowieka i bierze udział w ponad 300 procesach fizjologicznych. Między innymi uczestniczy w procesie przekazywania sygnałów w układzie nerwowym. Warto też wiedzieć, że jest ważny dla naszego zdrowia ponieważ jego jony odgrywają dużą rolę w utrzymywaniu prawidłowego ciśnienia osmotycznego krwi oraz innych tkanek. Przyczynia się również do składu kości i zębów. Tak więc z dobrodziejstw jakie dostarcza magnez każdy element naszego organizmu – kości, nerwy, krew mniej lub bardziej korzysta.

Magnez B6.

Magnez B6 stosowany jest profilaktycznie, w celu uzupełnienia niedoboru magnezu lub zalecany jest w stanach wzmożonej drażliwości i podatności na stres, problemach z koncentracją, występowaniu tików, skurczów i drżenia mięśniowego, przy długotrwałym wysiłku fizycznym i psychicznym, częstym spożywaniu nadmiernej ilości kawy, herbaty oraz paleniu papierosów. Ponadto w przypadku ogólnego osłabienia organizmu magnez B6 działa jako element wspomagający.

Niedobór magnezu.

Obecnie na niedobór magnezu narażony jest praktycznie każdy z nas. Jest on wywoływany między innymi poprzez nawożenie chemiczne gleby związkami zawierającymi potas oraz stosowaniem coraz większej ilości konserwantów. Istnieją również inne powody. Są to: nadmierna ilość alkoholu, picie kawy w dużych ilościach, stres, spożywanie zbyt dużej ilości tłuszczów oraz stosowanie środków hormonalnych. Ponadto niedobór magnezu źle wpływa na pracę serca, a także zwiększa pobudliwość nerwowo-mięśniową. Dlatego należy dbać o odpowiedni poziom magnezu w organizmie.

Magnez a stres.

Nie wiele osób zdaje sobie sprawę, ale magnez i poziom stresu są ściśle związane. Oprócz tego, że wzmacnia kości i pomaga utrzymać je w dobrej kondycji, magnez również okazał się być wspaniałym „antystresowym agentem”. Magnez działa uspokajająco, przywraca dobre samopoczucie, pomaga zwalczyć objawy stresu i przemęczenia, poprawia koncentrację i funkcjonowanie układu nerwowego. Szczególnie polecany osobom odczuwającym rozdrażnienie czy zmęczenie jest preparat w postaci tabletek do ssania o smaku miętowym Magnez Stres.

Magnez dla dzieci.

Zjawiska nadpobudliwości, agresji, zmienności nastroju, braku koncentracji czy osłabienia pamięci występują obecnie u wielu dzieci. Tego typu zachowania nie zawsze występują z winy rodziców i wychowania czy schorzeń neurologicznych jak np. ADHD. Przyczyn możemy doszukiwać się również w zaburzeniach równowagi elektrolitowej dzieci i młodzieży, najczęściej objawiającej się niedoborem jednego z kluczowych pierwiastków jakim jest magnez. Dlatego najprostszą metodą na właściwy poziom magnezu u dzieci jest prawidłowa i zbilansowana dieta bogata w produkty zawierające znaczne ilości tego pierwiastka. Największe dawki magnezu występują w roślinach strączkowych (fasola, groch), warzywach zielonych (szpinaku) lub kakao i czekoladzie. Ważnym źródłem magnezu są też produkty mączne, a także w nieoczyszczony ryż, lub kasza (np. gryczana), płatki owsiane i nasiona (orzechy, migdały). Niestety pokarmy bogate w magnez, często nie należą do ulubionych pozycji w menu dzieci, dlatego w przypadku stwierdzonego niedoboru magnezu u dzieci możemy skorzystać z wielu preparatów magnezowych dostępnych na rynku np. Zdrovit Magnum Junior.

Magnez w ciąży.

Niedobór magnezu w okresie ciąży może prowadzić do wielu poważnych konsekwencji, między innymi: zatrucia ciążowego, stanu przedrzucawkowego, zbyt małego bądź zbyt powolnego przyrostu ciała dziecka, a niekiedy przedwczesnego porodu. Generalnie magnez musi znaleźć się w diecie ciężarnej ponieważ dodatkowo zapobiega on skurczom, biorąc udział w prawidłowym tworzeniu się tkanek płodu i jego kory mózgowej.

Magnez w tabletkach.

Bardzo dobrym rozwiązaniem uzupełnienia niedoboru magnezu jest przyjmowanie go w tabletkach. Sprzedawane są najczęściej bez recepty, jako suplement diety. Oczywiście należy go przyjmować zgodnie ze wskazówkami na opakowaniu, ponieważ wszelkie nadużycia mogą mieć poważne konsekwencje dla naszego zdrowia.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Leczenie ziolami. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>