Popularne
Zdroow serwis Serwis o zdrowiu i nie tylko

Błonnik witalny – suplement naszych czasów?

Szacunkowy czas czytania2minuty, 31Sekundy

Suplementy diety na dobre podbiły serca Polaków. Wiele badań mówi wprost – jesteśmy narodem, który w hurtowych ilościach spożywa wszelkie tego typu specyfiki. Dobrze to, czy źle? śmiać się czy płakać? na pewno warto się zastanowić nad tym – dlaczego tak się właśnie stało? warto tez wziąć pod lupę poszczególne substancje zanim na coś się zdecydujemy. Dziś na warsztat wzięty zostanie błonnik witalny.

Słów kilka o błonniku.

Sam suplement jest w pełni naturalny. Składa się z łusek babki płesznik i nasion babki jajowatej. Jak sama nazwa wskazuje można stosować go w niedoborach błonnika w organizmie. Ma działanie oczyszczające organizm – szczególnie skutecznie radzi sobie z eliminacją toksyn, oczyszczaniem jelit i układu pokarmowego. Wspiera walkę z nadwagą, wpływa korzystnie na poziom cukru we krwi, eliminuje miażdżyce – jego zalety można wymieniać w nieskończoność.

Szczególnie zbawiennie wpływa na jelita. Organ, który jest niedoceniany przez większość ludzi – a to właśnie stan naszych jelit ma kluczowy wpływ na codzienne samopoczucie jak i zdrowie. Błonnik nie jest trawiony przez nasz organizm dzięki czemu może wchłaniać zgromadzone w nim toksyny, które potem są wydalane wraz z kałem.

Czy dla każdego?

Jak z każdym suplementem tak i ze stosowaniem błonnika trzeba uważać. Powinny te słowa mieć na względzie zwłaszcza osoby cierpiące na schorzenia układu pokarmowego takie jak np. niedrożność jelit a także choroby przełyku i żołądka. Nie jest też wskazany dla tych z nas, których dotykają nawracające nudności czy bóle brzucha. Błonnik może zaniżać wchłanianie leków. Dlatego powinien być stosowany pół godziny przed, albo po ich podaniu.

Dawkowanie

Zdecydowanie najlepiej pić go 3 razy dziennie. Każda dawka po 3 łyżeczki – powinna być rozpuszczona w 0,5 litra płynu. Uwaga – nie musi być to koniecznie woda. Można postępować wedle uznania i zastępować ją jogurtem, kefirem, sokiem. Oczywiście najlepiej spożywać go na trzy godziny przed posiłkiem,  także bezpośrednio po nim. Warto też pamiętać o jeszcze jednej rzeczy – duża ilość wody. należy spożywać przynajmniej 2-3 litry dziennie w trakcie jego spożywania.

Sporo mówi się o właściwościach odchudzających błonnika. To głównie ze względu na wywoływanie uczucia sytości w żołądku. Mniej przez to jemy. Trzeba jednak zachować zdrowe podejście w tym temacie. Sam błonnik nie jest żadnym cudownym środkiem, który pozwoli wam gubić kilogramy dziesiątkami na pstryknięcie palca. To nie działa ot tak sobie. Nie ma cudów w tym względzie. Tylko zbilansowana dieta, odpowiednie odżywianie i przede wszystkim ruch – mogą razem zadziałać. Wyżej wspomniany błonnik witalny powinien być uzupełnieniem tego wszystkiego.

 

Brak komentarzy

Dodaj komentarz